Медиатехнологии в образовательном пространстве
1. Lopatukhina T., Egorova E., Sizyakina V. Pedagogical management in the virtual information and educational environment of the university // ICERI2020. – 2020. – P. 2779–2785.
2. Bylkova S., Shalkov D. TV and Internet interviews in the structure of media education: Transformation of the ontological paradigm // E3S Web of Conferences 210, 18010 (2020). – 2020. – P. 1–10.
3. Fedorov A. V., Novikova A. A. Electronic scientific library “Media Education”: the beginning of the way // Media Education. – 2008. – № 4. – P. 14–22.
4. Alekseichik T. V., Vitchenko O. V., Groshev A. R., Sakharova L. V. Methodology for determining the effectiveness of digital educational resources based on data analysis and fuzzy logic // Vestnik of Rostov State University of Economics (RINH). – 2019. – № 4 (68). – P. 68–73.
5. Asten T., Rynkevich A., Karpova A. Technology for distant examinations in a foreign language at a university. ICERI-2020 Proceedings. – 2020. – P. 38–45.
6. Shkil T., Belikova T. Organization of distance learning on the base of information and digital technologies // E3S Web of Conferences. – 210, 18008 (2020). – ITSE-2020. – P. 1–9.
7. Engelmeyer P. K. New direction in Higher Technical Education // Technical collection and bulletin of industry 1900. – № 6. – P. 186–187.
8. Cvetković B. N., Stošić L., Belousova A. Media and information literacy-the basis for applying digital technologies in teaching from the discourse of educational needs of teachers, Croatian Journal of Education – Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. – 2018. – Vol. 20 (4). – P. 1089–1114.
9. Mikheeva T., Pankova V. On the theory of innovative education. 14-th International Scientific and Practical Conference on State and Prospects for the Development of Agribusiness // E3S Web of Conferences. – 2021. – № 273 (55) 1211. – P. 1–6.
10. Астахов А. П. Новейший психолого-педагогический словарь. – М.: Современная школа, 2010. – 928 с.
11. Киселев Г. М., Бочкова Р. В. Информационные технологии в педагогическом образовании: учебное пособие. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2012. – 304 c.
12. Гинецкий В. И. Проблемы структуру образовательного пространства // Педагогика. – 1997. – № 3. – С. 10–15.
13. Михеева Т. Б. Образовательное пространство как феномен культуры и «место» формирования личности // Ученые записки Забайкальского государственного университета. – 2017. – Т. 12, № 6. – С. 68–73.
14. Ясвин В. А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. – М.: Смысл, 2001. –365 с.
15. Шалаев И. К., Вереев А. А. От образовательных сред к образовательному пространству: понятие, формирование, свойства // Педагог: наука, технология, практика. – 1998. – С. 3–12.
16. Molokova A. V., Bulankina N. E. Methodological Support for Educators: Recurrent Professional Development Perspectives In the Aspect of Distance Learning // Педагогический ИМИДЖ. – 2020. – Vol. 14, no. 4 (49). – P. 648–657. – EDN VEPOCI.
17. Буланкина Н. Е., Полянкина С. Ю. Развитие полиязыковой культуры личности средствами социальной сети Facebook // Иностранные языки в школе. – 2011. – № 6. – С. 33–38. – EDN OCCEJN.
18. Буланкина Н. Е. Интеллектуальная составляющая непрерывного поликультурного образования личности // Идеи и идеалы. – 2023. – Т. 15, № 4-1. – С. 167–182. – DOI: 10.17212/2075-0862-2023-15.4.1-167-182. – EDN OLQTXK.