Педагогические идеи и практики иезуитов эпохи позднего средневековья (XVI–XVII вв.)
1. Гаррисон Дж. Иезуитская педагогика – полезный опыт. 1970. – URL: http://xn--b1amnebsh.ru-an.info/ (дата обращения: 12.07.21)
2. Джуринский А. Н. История зарубежной педагогики. – М.: Форум-Инфра-М., 1998. – 272 с.
3. Джуринский А. Н. История педагогики и образования. – М.: Юрайт. 2014. – 676 с.
4. Chartier R. e.au. L‘Education en France du XVI au XVIII siècle. – Paris: Société d’éditions, 1976. – 304 p.
5. Durkheim E. L’évolution pédagogique en France. – Paris: Presses Universit- aires de France, 1969. – 404 p.
6. Grafton A. Teacher, text and pupil in the Renaissance class-room: a case study from a Parisian college // History of Universities. – 1981. – V. 1. – P. 37–70.
7. Guillermou A. Les Jesuites. – Paris: Presses universitaires de France, 1963. – 126 p.
8. Nelle P. Historia magistra antiquitatis: Cicero and Jesuit history teaching // Renaissance Studies. – 1999. – Vol. 13, № 2. – P. 130–172.
9. Thomas Hughes S. J. Loyola and Educational System of the Jesuits. – New York: Charles Scribner’s Sons, 1892. – 302 p.